וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי היי-טק, ספורטאים או עובדי משרד: העדשה שמתאימה למקצוע שלכם

25.1.2018 / 8:02

בין אם במשרד היבש והממוזג, בשדה הפתוח, נוהגים בניידת משטרה או עובדים במפעל - אם אתם מרכיבים עדשות מגע, לכל סביבה השפעה ניכרת על מצב העדשה ועל אורך החיים שלה. הכירו את סוגי העדשות שמתאימות למקום עבודתכם

מורה בכיתה. ShutterStock
מורים ומורות, תלמידים, עובדי משרדים ואנשי ההיי-טק כולם מקדישים רבות משעות היום לעבודה בחללים סגורים וממוזגים/ShutterStock

עיניים כחולות, חומות או ירוקות. עיניים קטנות או גדולות - לכל אחד מאיתנו יש עיניים ייחודיות שאין כמוהן לאף אחד אחר בעולם. אדם אחד רואה 6:6 ואחיו התאום זקוק להיעזר במשקפיים או בעדשות מגע, כדי להצליח לקרוא את הכתבה שאתם קוראים כעת. יש גם כמה גורמים שמשפיעים בצורה אחידה על השימוש שלכם בעדשות מגע ומכאן על איכות הראייה שלכם - המקצוע בו אתם עובדים.

יותר ויותר ישראלים מקדישים שעות ארוכות למקום העבודה - בין אם במשרד היבש והממוזג, בשדה הפתוח הנתון לשינויי עונות השנה, בתוך המשאית שאתם נוהגים בה, בניידת ומחוצה לה, במוסך, במפעל או בתא הטייס. אם אתם מרכיבים עדשות מגע, לכל סביבה השפעה ניכרת על מצב העדשה ועל אורך החיים שלה.

רבים מהעובדים בישראל מבלים את שעות העבודה במשרדים. עובדי ממשלה, המערכת הבנקאית, התקשורת, פירמות ענק של רואי חשבון ועורכי דין, מורים ומורות, תלמידים ואנשי ההיי-טק כולם מקדישים רבות משעות היום לעבודה בחללים סגורים וממוזגים. לשם המחשה, רק בענף ההי-טק מועסקים כמעט 300 אלף ישראלים, בענף שצומח בהדרגה מדי שנה. שעות עבודה מרובות מול מסכי המחשב יכולות להשפיע על העיניים שלנו בירידה בקצב המצמוץ (ירידה של 80% במספר המצמוצים, שאחראים על שימור הלחות בעין), לגרום לעיניים ליובש וגירוי, לעומס ועייפות, לפגיעה באיכות הראייה ובחדות ולגרום לאדמומיות בעיניים.

צעירים עובדים מול מחשב. ShutterStock
שעות עבודה מרובות מול מסכים עלולות להפחית את כמות המצמוץ ולגרום לעייפות ולפגיעה בעיניים/ShutterStock

שעות מול מסך המחשב במשרד

חוץ ממסך המחשב אנחנו מבלים שעות ארוכות מדי יום מול מסכים אחרים - סמארטפון, טאבלט ומסך המולטימדיה במכונית, לדוגמה. כשנמצאים שעות רבות בסביבה סגורה, ממוזגת ויבשה, ומול מסכים ההשפעה על העיניים ניכרת. בחברת ג'ונסון & ג'ונסון פיתחו את עדשות המגע המתאימות ביותר לאלה שכך נראה היום-יום שלהם - עדשות המגע ממשפחת ACUVUE OASYS®, שמתאימות במיוחד להתמודד עם שעות רבות של התבוננות במסך במשרד.

בסקר משתמשים בעדשות מגע מסוג ACUVUE OASYS® אשר עובדים מול המחשב למעלה מ-25 שעות בשבוע, 84% השיבו שהעדשות הללו גרמו להם לשכוח שהם בכלל מרכיבים עדשות. שיעור זהה של משיבים סיפרו כי נוח להם בעיניים בעת עבודה מול מחשב ו-70% אמרו כי השימוש ב- ACUVUE OASYS® מבטל את הצורך בהוספת טיפות הרטבה. הטכנולוגיה המתקדמת מאחורי "אקיוביו אואזיס" גורמות להן להיות חלקות, גמישות ולחות בכל זמן, חומר הסיליקון הידרוג'ל מאפשר מעבר של כמעט 100% מהחמצן לעין ובנוסף הן מקנות הגנה טובה יותר מפני קרינה UV הקיימת בשני אופני הרכבה: עדשות לתחלופה דו שבועית ועדשות יומיות.

מישה יוסיפוביץ', אופטומטריסט ובעלים של אופטיקה משקף, בראשון לציון מרחיב ומסביר יותר לגבי עבודה מול מסכים: מי שעובד כל היום מול מחשב סובל בדרך כלל ממחסור בדמעות. מצמוץ הוא הדרך הטבעית של הגוף לחדש את מלאי הדמעות, להבטיח שהעיניים יישארו לחות ולמנוע כניסת גופים זרים אליהן. בדרך כלל אנו ממצמצים פעם בחמש שניות, אולם במהלך העבודה מול המחשב, בשל מגון סיבות, בהן ריכוז גבוה, אנחנו ממצמצים פחות - פעם בעשרים וחמש שניות - וכמות הדמעות הנוצרת פוחתת בהתאם. סוגיה זאת אפילו קריטית יותר אצל מרכיבי עדשות מגע - שכן בעת הרכבת עדשות בעצם מופר האיזון הטבעי של הדמעות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אישה מרכיבה עדשת מגע על העין. ShutterStock
משפחת עדשות המגע "אקיוביו אואזיס" מתאימה גם למי שעובר מסביבה לסביבה במהלך היום/ShutterStock

עבדאללה יזבק, אופטומטריסט והבעלים של אופטי-מוריה בחיפה מוסיף המלצה משלו: ממליץ למצמץ יותר כאשר עובדים מול מחשב מומלץ למצמץ יותר, לטפטף טיפות עיניים ללא חומר משמר, ולהקפיד על מילוי חוק 20/20/20 שאומר שכל 20 דקות יש לקחת הפסקה של 20 שניות ולהסתכל למרחק 20 רגל (6 מטרים) ללא התמקדות במטרה כדי לשחרר את שרירי העיניים.

משפחת עדשות המגע "אקיוביו אואזיס" מתאימה גם למי שעובר מסביבה לסביבה במהלך היום. בבוקר יצאתם לריצה, אחר כך נסעתם לעבודה, אחר הצהריים כבר הייתם בפגישה מחוץ למשרד ובערב נפגשתם עם החברים בבר? עדשות המגע היומיות בסדרה ACUVUE OASYS® 1-DAY של ג'ונסון & ג'ונסון ישמרו על תחושה טבעית בעין לאורך כל היום המפרך הזה. גם אם אתם מה שנקרא "משתמשים כבדים" שלא מעוניינים להסיר את עדשות המגע לאורך היום כולו, אלו עדשות המגע עבורכם, שכן בריאות העין היא מעל הכול. עדשות חדשות אלו גם עשויות מחומר גלם שדומה בהרכבו למשטח הדמעות הטבעי שלנו וכתוצאה מכך משתלב טוב יותר בעין, ומסייע לעין להיות לחה ונינוחה כל היום, גשם כשאתם עוברים מסביבה אחת לשנייה, מבלים זמן ממושך מול מסכים ובאופן כללי מנהלים ימים מאוד עמוסים ודינמיים.

מחוץ לסביבה שמורה ומבוקרת

ישראלים רבים עובדים במשרדים ממוזגים ויבשים, אולם גם יש ישראלים רבים העובדים בשטחים פתוחים הנתונים לשינויי מזג האוויר וחילופי העונות. החקלאי שקוצר את יבוליו בשדה, פקח החנייה, מוכר הפלאפל, נהג האוטובוס והשליח על האופנוע - כולם מושפעים ממשטר הרוחות, זיהום אוויר ועשן, מהגשם שיורד והשמש הקופחת. כך למשל, עם בוא האביב גוברת השפעתה של האלרגיה העונתית, כמו גם בהיכנס הסתיו. האלרגיה גורמת בין היתר לגירויים ואדמומיות בעיניי הסובלים ממנה. לצד אלו, עבודה בשטח פתוח וברוחות משתנות עלולה לגרום לרגישות בעיניים.

כדי לתת מענה לאותם אנשים המרכיבים עדשות מגע, בג'ונסון & ג'ונסון פיתחו את משפחת עדשות המגע 1-DAY ACUVUE MOIST, עדשות מגע עשירות לחות המתאימות במיוחד לעיניים רגישות. עדשות מגע ממשפחה זו הכוללת עדשות יומיות וכאלו המותאמות לבעלי צילינדר בראיה (אסטיגמציה), ישמרו על העין שלכם לחה וחלקה למשך כל היום כדי שתוכלו להתמודד עם שינויי מזג האוויר.

סייעו בהכנת הכתבה: מר מישה יוסיפוביץ, אופטומטריסט ובעלים אופטיקה משקף ראשון לציון, מר עבדאללה יזבק, אופטומטריסט ובעלים באופטיקה מוריה, חיפה.

להתנסות בעדשות מגע אקיוביו

עדשות מגע אקיוביו - עכשיו במבצע 3+1

וואלה! NEWS בשיתוף ג'ונסון & ג'ונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully