וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבות לכך שאתם חייבים להחליף את עדשת המגע כל שבועיים

21.1.2018 / 8:15

מהי מידת התחלופה הרצויה לעדשות המגע ומדוע שימוש קצר מועד בעדשות המגע עדיף על שימוש ממושך? עולם עדשות המגע דוגל בגישת "Shorter is Better" ויש לה לא מעט הצדקות

אישה שמה עדשת מגע בעין. ShutterStock
גם עדשות המגע שאתם מרכיבים לעיניכם דורשות תחלופה, ועדיף רגע לפני שהן נשחקות/ShutterStock

מספרים על אגדת הכדורסל האמריקאי מייקל ג'ורדן שהיה השחקן המקצועני הראשון שדרש מחברת הנעליים אותה פרסם שתספק עבורו נעליים חדשות לכל משחק במהלך העונה. ומי לא היה רוצה לקבל נעליים חדשות בתדירות גבוהה, עם התחושה הנעימה והנוחות שזוג נעליים חדש מעניק?

כמו עם מוצרים מתכלים אחרים, גם עדשות המגע שאתם מרכיבים לעיניכם דורשות תחלופה, ועדיף רגע לפני שהן נשחקות מאשר רגע אחד אחרי. מרכיבי עדשות מגע רבים שואלים את עצמם מהי מידת התחלופה הרצויה לעדשות המגע ומדוע שימוש קצר מועד בעדשות המגע עדיף על שימוש ממושך, יום אחרי יום, באותן זוג עדשות מגע - גם אם מטפלים ושומרים עליהם בדרך המיטבית.

את עדשות המגע מהדור הישן בעלות אורך חיים של שנה שלמה או יותר, החליפו עדשות מגע להחלפה תכופה יותר כמו עדשות יומיות, דו שבועיות או חודשיות. זאת כחלק מהגישה השלטת כיום בעולם עדשות המגע - Shorter is Better"". אם כך, מדוע שימוש קצר מועד עדיף על שימוש על פני תקופות ארוכות יותר או אפילו שימוש של חודש שלם?

עבדאללה יזבק, אופטומטריסט והבעלים של חנות אופטי-מוריה בחיפה, מסביר: "בהחלפת חומר גלם חדש בעין בתדירות גבוהה העדשה נשמרת נקייה וצלולה יותר ובכך אנחנו מפחיתים את הסיכון לדלקות עיניים ומגבירים את הנוחות בהרכבה. כמו כן אין צורך בניקוי ובאחסון".

ניקוי עדשת מגע. ShutterStock
עדשות יומיות בהחלט יכולות להשתלם גם מבחינה כלכלית. ניקוי עדשת מגע/ShutterStock

התדירות המומלצת ביותר היא עדשה יומית, כזאת שבכל יום מוציאים עדשה חדשה מהאריזה ובערב זורקים לפח. זאת הדרך הבריאה ביותר להרכיב עדשות מגע וכך גם נחסך מהמשתמש השימוש בתמיסת הניקוי שלעיתים גורמת לבעיות בעיניים, אולם החסרון הוא שעדשות אלה הן יקרות יותר ולכן לא מתאימות לכל אחד. למי שמרכיב עדשות מגע באופן חלקי על פני השבוע (כיומיים בשבוע) ומשלב בין משקפיים לעדשות מגע ביומיום - עדשות יומיות בהחלט יכולות להשתלם גם מבחינה כלכלית.

ההמלצה הבאה בתור היא עדשות מגע לשימוש דו שבועי. כל 14 יום מוציאים עדשה חדשה מהמארז ומשליכים את העדשה הישנה לפח. היתרונות המרכזיים של הרכבה בתדירות זאת היא שמירה תמידית על רמת הנוחות המירבית בעת השימוש במוצר, מחקרים רבים הוכיחו כי רמת הנוחות בעת הרכבת העדשות יורדת בעת השבוע השלישי של ההרכבה* הסיבה לכך היא שכמות המשקעים והחלבונים על פני העדשה מתחילה להצטבר. אם נסתכל רגע על השוק האמריקאי שהוא שוק מפותח בהרבה מבחינת השימוש בעדשות מגע לעומת ישראל הקטנה, תדירות ההחלפה הדו-שבועית היא העיקרית שם מבחינת התאמות ומכירות. עוד מעניין לדעת שבשנת 1987 השיקו בג'ונסון & ג'ונסון את עדשות המגע החד-פעמיות הראשונות בעולם תחת השם ACUVUE®, עדשות אלו כבר אז נועדו לשימוש למשך שבועיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מניעת דלקות

מחקרים רפואיים הוכיחו כי החלפת עדשות מגע תדירה הורידה דרסטית את שיעור הדלקות. בנוסף, יש הפחתה בכמות השגיאות שמטופלים עושים בשמירה והתחזוקה של עדשות מגע כגון אי החלפת עדשות המגע במועד המומלץ ואפילו "משיכה" של זמן ההרכבה המומלץ לעיתים פי שניים.

מבחינת החלפה תכופה, ברור לחלוטין שככל שנחליף את עדשות המגע יותר ויותר, עד להחלפה יומית. כך פוחת הסיכון להצטברות לכלוך, חלבונים ושומנים על העדשה וכתוצאה מכך פוחת הסיכוי לדלקות בעין. השימוש בתמיסה מביא איתו באופן אוטומטי סוגיות רבות של הקפדה ושמירה על היגיינה. למשל: כל כמה זמן מחליפים המטופלים את התמיסה במחסנית העדשות? כל כמה זמן מחליפים את מחסנית העדשות עצמה? האם מניחים את מחסנית העדשות להתייבש כראוי, או שמשאירים אותה רטובה למשך כל היום, מה שבהכרח יוצר סביבה לחה בה מתפתחים חיידקים? האם המטופל משפשף בעדינות את העדשות על מנת לנקות את העדשה טרם האחסון, או שהוא רק מניח אותה במחסנית? הקפדה על תנאי תחזוקה נאותים כמובן תצמצם את הסיכוי להתפתחות דלקות. לא כל המטופלים מודעים לכך. זכרו כי תדירות החלפה גבוהה ככל הניתן של עדשות המגע, שכבר הפכו למוצר מתכלה, היא הבריאה ביותר לעיניים שלכם.

נוחות

בעת הרכבת עדשות מגע שמומלצות למשך 30 יום - מדי יום יש להחזיר את העדשות למחסנית, לנקותם ולהחליף תמיסה. אלא שידוע שאנשים רבים המרכיבים עדשות מגע על פני זמן ממושך מתלוננים שהם מרגישים ירידה בנוחות החל מהשבוע השלישי של ההרכבה. לחברת ג'ונסון & ג'ונסון יש מענה מצויין לבעיה זאת - עדשות מגע שמיועדות להחלפה מידי שבועיים כך תחושת הנוחות נשמרת לאורך כל תקופת ההרכבה. עדשות המגע "אקיוביו אואזיס" יבטיחו לכם תחושת נוחיות באופן רציף, ללא ירידה באיכות.

מניעת עייפות

עייפות עפעפיים היא תופעה ידועה בקרב מרכיבי עדשות מגע, גם לבעלי צילינדר (אסטיגמציה). הצטברות משקעים, חלבונים ושומנים מקשה על פעולת העפעפיים שנסגרים ונפתחים כ-11 אלף פעמים ביום. החלפה תדירה של עדשות מגע, על בסיס יומי או דו-שבועי, מסייעת למעבר החלק של העפעפיים ושומרת עליהם רעננים.

אלו על קצה המזלג היתרונות המרכזיים בהחלפה של עדשות מגע על בסיס יומיומי או דו-שבועי ולא פעם בחודש או אפילו שלושה חודשים. בנוסף, גם הניקוי המושקע ביותר לא יסיר 100% מהמשקעים והשומנים שהצטברו על העדשה כתוצאה מהמגע הן עם האצבעות שלכם והן עם הקרנית, שהרי דמעות אנושיות מכילות גם הן שומנים וחלבונים שמלכלכים את עדשות המגע.

עייפות במשרד. ShutterStock
עייפות עפעפיים היא תופעה ידועה בקרב מרכיבי עדשות מגע/ShutterStock

עדשות מגע יומיות / דו שבועיות - יותר בריאות ויותר נוחות

"לאורך זמן, מצטברים על עדשות מגע משקעים שעלולים לגרום לדלקות בעין ולפגוע במעבר חמצן תקין לעין. לכן מומלץ ביותר להרכיב עדשות מגע יומיות - כך שמחליפים את חומר הגלם מדי יום", מחדד יזבק. "האופציה הבאה - עדשות מגע דו-שבועיות מאחר ומהשבוע השלישי להרכבה כבר מתחילים להרגיש ירידה בביצועי העדשה".

עדשות מגע חדשות ורעננות טובות יותר לבריאות העיניים לטווח הארוך, להרכבה נוחה יותר של עדשות מגע מדי יום וגם לאיכות הראייה. אחד היתרונות הבולטים של החלפה דו-שבועית של עדשות המגע בהשוואה לעדשות חודשיות היא משך הזמן הקצר בו עלול לכלוך להצטבר על עדשות המגע. גם אם אתם מקפידים הקפדה יתרה על ניקוי העדשות ועל אחסונן, ברור שהוצאה והכנסה לתמיסה, הרכבתן של העדשות בעיניים בבוקר והוצאתן בחזרה ל"מחסנית" לפני השינה בלילה גורם לכך שנדרשת "צייתנות" גבוהה יותר בקרב המרכיבים להישמע להנחיות האופטומטריסט שלהם ולנקות את העדשות כראוי.

סייע בהכנת הכתבה: מר עבדאללה יזבק, אופטומטריסט ובעלים באופטיקה מוריה, חיפה.

מעוניינים לנסות את עדשות המגע "אקיוביו אואזיס" הנמכרות ביותר בעולם שמיועדות לשימוש של שבועיים?

עדשות מגע אקיוביו - עכשיו במבצע 3+1

וואלה! NEWS בשיתוף ג'ונסון & ג'ונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully