וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכיבים עדשות מגע? הטעויות שאסור לכם לעשות

וואלה! NEWS בשיתוף Johnson & Johnson

5.3.2017 / 10:01

אסור להירדם איתן, אסור להעביר אותם מאחד לשני, ושלא תחשבו אפילו להיכנס איתן לים. לעדשות מגע יתרונות רבים, וכדי ליהנות מהם יש כמה כללים שחובה לשמור עליהם

עדשות מגע. ShutterStock
תחליף מושלם לאלה שלא אוהבים להרכיב משקפיים/ShutterStock

לעדשות מגע יתרונות רבים: הן מהוות תחליף מושלם לאלה שלא אוהבים להרכיב משקפיים, מאפשרות להבליט את היופי הטבעי של הפנים והעיניים, הן נוחות ויעילות מאוד לעוסקים בספורט משום שהן צמודות לעין ולא צריך לנקות אותן בזמן ריצה למשל, קל יותר לבשל איתן כי הן מגינות על העיניים טוב יותר מפני עשן וחיתוך בצל והן גם מאפשרות לנו לראות את העולם בזווית ראיה רחבה יותר. עם זאת, כדי לשמור על העיניים וליהנות מהרכבה בריאה ובטוחה לאורך שנים ארוכות, יש כמה כללים שעלינו לקיים.

הבעייתיות שרחצה בים או בבריכה: כולנו אוהבים להשתכשך במים כדי לצנן את גופנו בימים חמים במיוחד, אלא שעדשות המגע ומי ים או בריכה הם אויבים לא קטנים. זאת משום שבמי הים ובמי הבריכה יש מזהמים רבים שיכולים להידבק לעדשות וליצור זיהומים בעין. העין שלנו היא ממילא קרקע פורייה לחיידקים וטפילים אחרים, אין טעם לסכן אותה מעבר לכך.

לא לישון עם עדשות: נכון שעדשות מגע יוצרות תחושה טבעית ולעיתים אפשר ממש לשכוח שמרכיבים אותן, אלא שמדובר במנהג לא בריא בכלל. בלילה הקרנית שלנו נושמת פחות, ואם נשאיר את העדשות על העיניים באופן שגרתי עלולות להתפתח דלקות בעיניים.

הקפדה על שטיפת ידיים: בידיים שלנו ישנן בקטריות שיכולות לעבור לעדשה ומשם ישר לעין שלנו ויש דרך פשוטה ויעילה להפליא שמונעת זאת – לשטוף ידיים במים ובסבון כמה פעמים ביום. זה טוב להיגיינה שלנו בכלל ולמרכיבי עדשות בפרט.

החלפת תמיסה כל יום: נכון שלא הייתם שוטפים את רצפת הבית עם דלי של מים משומשים? שימוש בתמיסה נקייה מדי יום לחיטוי העדשות תשמור עליהן וכתוצאה מכך תגן על העיניים שלנו ותהפוך את השימוש בעדשות לבריא יותר לאורך זמן.

לשמור על סדר ההרכבה: לכל עין יש מבנה קצת אחר וחלק מתהליך התאמת עדשות מגע הוא להתאים את קימור העדשה לקימור הקרנית, כך שכל שעליכם לעשות הוא להקפיד על הסדר ולהרכיב את העדשה הנכונה על העין שאליה היא מיועדת.

עדשות מגע. ShutterStock
חשוב לשמור על סדר ההרכבה/ShutterStock

לא לחלוק את עדשות המגע עם אדם אחר: האם ידעת שלחלוק את השימוש באותה עדשת מגע עם אנשים נוספים מהווה סיכון רציני לבריאות עיניך? עדשות מגע מותאמות באופן אישי לעיניים שלכם ולכן אסור לחלוק אותן עם אף אחד אחר.

לא לפתח מערכת יחסים ארוכת טווח עם אותו קייס עדשות (מחסנית): חשוב מאוד לייבש את הקייס (מחסנית העדשות), להשאיר אותו פתוח ולהקפיד לשים בו את התמיסה בכל פעם מחדש ולא "למחזר" את תמיסת הניקוי, כדי שלא יהווה קרקע פורייה לכל מיני בקטריות. רצוי אחת לכמה זמן להחליף את הקייס הנוכחי בקייס חדש. התייעצו עם האופטומטריסט שלכם מהו הזמן המומלץ עבורכם. בעת רכישה של בקבוק תמיסה חדש לעיתים מקבלים גם מחסנית במתנה, וזו הזדמנות מצוינת להיפרד מהקייס הישן.

לא "למשוך" את השימוש באותה עדשה מעבר לתקופת ההחלפה המומלצת: רבים ממרכיבי עדשות המגע בעולם חוטאים בסעיף זה. אנשי מקצוע רבים מעידים על המטופלים שלהם את הדבר הבא: ככל שהם חשים מנוסים יותר בהרכבת עדשות מגע לאורך השנים, חלקם פחות מקפידים על כללי ההגיינה וההחלפה הנאותים כפי שהורה להם איש המקצוע בתחילת הדרך. כך נוצר מדרון תלול לסיבוכים ולבעיות בעיניים. חשוב מאוד להקפיד על שגרת החלפה כפי שהורה לכם האופטומטריסט שלכם. אין להרכיב עדשות מגע יותר מפרק הזמן המומלץ, שכן על פני העדשה נוצרים משקעים וחלבונים באופן יומיומי. ולכן ההיגיון הבריא אומר - ככל שמחליפים את עדשות המגע באופן תדיר יותר, כך העיניים שלנו יהנו מעדשות רעננות ונקיות יותר. אפשרות נוחה ובריאה היא לבחור בעדשות מגע חד יומיות. כל בוקר מתחילים את היום עם זוג חדש ורענן ובערב משליכים אותם לפח, ללא התעסקות עם חומרי ניקוי והשריה.

כאמור, עדשות מגע הן עסק מורכב, אבל בהחלט שווה את ההשקעה. כל מה שצריך לעשות זה לשים לב לחיטוי נכון ולפעול לפי ההוראות. זה יבטיח לכם שנים של שימוש בעדשות ללא כל תופעות לוואי כאלה ואחרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully