וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תזהו את הרגע שבו עליכם להחליף עדשת מגע לעיניים

29.1.2018 / 10:00

אחרי שעות ארוכות מול מסכים בבית או במשרד, ושהייה בסביבה ממוזגת ויבשה, העומס על העיניים גדל ומשפיע עליהן בטווח הרחוק. מתי צריך לבחון מחדש את השימוש בעדשת מגע חדשה ואיזו יכולה לפתור לכם את הבעיה? התשובות בפנים

גירוי בעיניים או אי נוחות יכול להיגרם משלל סיבות. אולי זו האלרגיה העונתית שנותנת אותותיה, או גורם חיצוני אחר כמו רוח או מזגנים הגורמים לרגישות בעין ואולי פשוט הגיע הזמן להחליף את עדשות המגע. כל מי שמרכיב עדשות מגע מכיר את תחושת היובש בעין, את הלחץ על האישון וההרגשה כאילו חפץ זר חדר לעין. גם פגיעה באיכות הראייה עקב שינוי מרשם או תזוזה של העדשה ממרכז האישון יכולים להעיד שעדשות המגע עשו את שלהן.

אל תיבהלו, זה קורה לכל מי שמרכיב עדשות מגע, לכן חשוב להגיע לבדיקה שגרתית אחת לשנה ואם מרגישים שינוי בראייה או בביצועים של העדשה כל מה שצריך לעדשות זה ללכת להתייעץ עם האופטומטריסט המטפל בכם.
היום בעידן המודרני רבים מאיתנו חשים אי נוחות בעיניים, במיוחד אחרי שעות ארוכות מול המחשב במשרד, בסביבה ממוזגת ויבשה. העפעפיים שלנו עובדים קשה מאוד, הם נפתחים ונסגרים כ-11 אלף פעמים מדי יום. העפעפיים מחליקים על מה שקרוי "מסך הדמעות" אשר מסייע לשמור על העיניים לחות ונינוחות. אולם עדשות המגע עלולות להפריע לעבודה החלקה של אותו "מסך הדמעות" (דוק הדמעות) , במיוחד בסביבה יבשה.

על עדשות שוקעים משקעים מהדמעות ומסוגי לכלוך שונים שמגיעים מהסביבה החיצונית, אשר גורמים לאי נוחות. בנוסף, כעבור כשלושה שבועות חלה ירידה בביצועי העדשה. "אי נוחות, הרגשת גירוי, אדמומיות, טשטוש ראיה ויובש - כל אלה מעידים שיש צורך להחליף את העדשה", מסביר עבדאללה יזבק, אופטומטריסט והבעלים של חנות אופטי-מוריה בחיפה, "צריך להקפיד על תחלופת העדשות על פי המלצת האופטומטריסט ובהתאם כמובן להוראות היצרן".

חטיבת הפיתוח והמחקר בחברת "ג'ונסון & ג'ונסון ויז'ן" מפתחת עדשות מגע שנתונות מענה לצרכים המשתנים של העיניים בעידן הנוכחי. סוגי עדשות המגע ממשפחת "אואזיס" שפיתחה החברה עשויות להיות אלו המתאימות לכם ביותר.

אשת עסקים קוראת מסמך. ShutterStock
מרכיבי עדשות מגע רבים מתלוננים על "עייפות בעיניים" במהלך היום ובעיקר לקראת סיומו/ShutterStock

תחושת עייפות בעיניים

עובדה קיימת היא שכולנו מבלים יותר ויותר שעות ביום מול מסכים. העיניים שלנו נעוצות כמעט תמיד במסך - אם בטלפון הנייד, במסך הניווט ברכב או פשוט בטלוויזיה. השינוי באורח החיים שלנו הביא לשינוי גם בצורכי הראייה שלנו. כתוצאה מכך, מרכיבי עדשות מגע רבים מתלוננים על "עייפות בעיניים" במהלך היום ובעיקר לקראת סיומו. כדי לשפר את איכות החיים של מרכיבי עדשות מגע, ב"ג'ונסון & ג'ונסון ויז'ן פיתחו עדשות מגע ממשפחת ®ACUVUE OASYS - חלקות, גמישות, נושמות ולחות במיוחד.

קושי במעבר בין פעילות לפעילות

העפעפיים שלנו עוברים מרחק של מרתון שלם מדי שנה, וכמו רצי מרתון, הם חייבים להיות בכושר. כדי להקל על העפעפיים בעבודתם הקשה מומלץ להתייעץ עם האופטומטריסט שלכם ולבחור עדשות מגע בעלות חלקלקות מוגברת, רצוי עם גורם הרטבה מובנה כדי שהלחות לא תברח מהעדשה במהלך היום.

אם אתם עוברים מפעילות לפעילות במשך היום, עובדים שעות ארוכות מול מסכים דיגיטליים או שוהים בסביבה מחוממת או ממוזגת, עדשות המגע ממשפחת ACUVUE OASYS® הקיימות גם לשימוש חוזר למשך שבועיים וגם בעדשות יומיות להרכבה יומית הן אלה שמתאימות למי שמנהל אורח חיים אינטנסיבי בזכות טכנולוגיית עדשה ייחודית השומרת ומעשירה את שכבת הדמעות הטבעית בעין. בנוסף העדשות הללו גם יגנו עליכם מפני קרני UV וישמרו על רמת ביצועים גבוהה לאורך כל היום. את העדשות ניתן להשיג במגוון של מארזים כמו אריזות קלאסיות או אריזות "נוחות" חסכוניות יותר שמתאימות לתקופות שימוש של חצי שנה או שנה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אופן ספייס. ShutterStock
עבודה בסביבה משתנה ומול מסכים דיגיטליים מחייבת אותנו להתאים את העדשות הנכונות/ShutterStock

קושי לקרוא

אם לאחרונה אתם חווים קושי לקרוא אותיות מודפסות באור חלש, או שהתחלתם להרחיק את מכשיר הטלפון עד המרחק האידיאלי לקריאת הודעת הווטסאפ מהחברה או הילד, ייתכן ואתם לוקים ב"זוקן ראייה" (פרסביופיה).

ד"ר אהרון טייטלבאום, אופטומטריסט ותיק מסביר כך: פרסביופיה זאת בעצם תופעה בה עדשת העין המתבגרת מאבדת את יכולת האלסטיות שלה ובאותה העת המנגנון בעין שאחראי על ביצוע הפוקוס לקרוב נחלש - ולכן קשה יותר לשנות את הפוקוס מטווח רחוק לטווח קרוב. ובמיוחד קשה לה להתמקד בעצמים קטנים וקרובים, כמו האותיות על גבי העיתון או טקסטים במסך הטלפון.

אז מה ניתן לעשות? כדאי מאוד לגשת לבדיקת ראייה אצל האופטומטריסט שלכם. לאחר שיבדוק את ראייתכם ויאבחן שאכן מדובר בפרסביופיה הוא יוכל להציע לכם מספר פתרונות כמו משקפי קריאה, משקפי מולטיפוקל או אפילו עדשות מגע. רוב האנשים לא יודעים, אבל היום קיימות גם עדשות מגע מולטיפוקאליות שיתנו לכם מענה במוצר אחד גם לתיקון הראיה הקודם שלכם וגם יעניקו לכם את תוספת כוח הקריאה שהנכם זקוקים לו.

מתוך מגוון הפתרונות שמציע מותג עדשות המגע ACUVUE - תוכלו לבקש מהאופטומטריסט שלכם לנסות את וואן די אקיוביו מויסט מולטיפוקל שעשויות להיות הפתרון המושלם בשביל סגנון החיים שלכם. עם עדשות המגע המולטיפוקליות החדשות, תוכלו לראות היטב לטווח הקרוב, לטווח הרחוק, ולמה שביניהם. מכיוון שסוג העדשות הזה מבוסס על הטכנולוגיה חדשנית בה גודל האזור האופטי בעדשה (האזור שמבצע את התיקון של הראיה) מותאם לגודל האישון המשתנה באופן טבעי עם הגיל ועם המספר האופטי, כך תקבלו את הנוחות וחדות הראייה שהייתם מצפים לקבל מעדשות המגע שלכם בדיוק כמו בעבר.

בכל שלב בחיים חשוב לוודא שמרכיבים עדשה המתאימה לצרכים האופטיים שלכם. אם למשל יש לכם צילינדר נמוך, ואינכם רואים חד כבעבר, ייתכן שהסיבה לכך היא שאתם מרכיבים עדשות שאינן מתקנות צילינדר. הפתרון לכך הוא פשוט לגשת לאופטומטריסט ולבקש לעבור לעדשות מגע שמתקנות צילינדר.

סייעו בהכנת הכתבה: ד"ר אהרון טייטלבאום, אופטומטריסט ובעלים של רשת האופטיקות "עולם העין", ירושלים. מר עבדאללה יזבק, אופטומטריסט ובעלים באופטיקה מוריה, חיפה.

להתנסות בעדשות מגע אקיוביו

עדשות מגע אקיוביו - עכשיו במבצע 3+1

וואלה! NEWS בשיתוף ג'ונסון & ג'ונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully