וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם כל היום מול מסכים? כך תשמרו על העיניים

29.1.2018 / 13:38

בעידן המודרני והטכנולוגי בו אנו חיים, יוצא לנו לבלות זמן רב מול מסכים ובעיקר מול מסך הסמארטפון, הטבלט והמחשב. אם לא תשמרו על העיניים שלכם תוכלו לפתח את תסמונת ראיית המחשב. לפניכם כמה טיפים כיצד לעבור מסך נכון

אישה מול מחשב נייד. ShutterStock
אישה מול מחשב נייד/ShutterStock

תסמונת ראיית המחשב היא תסמונת ששייכת לעת המודרנית ולעובדה שאנו מבלים זמן רב מהיום שלנו מול מסך מחשב. היא נגרמת משלל סיבות, החל מכך שאנו לא ממצמצים מספיק כשאנחנו עובדים מול מחשב, עבור ברזולוציה נמוכה של המסך ועד לתאורה לא נכונה בחדר.

הסימפטומים של התסמונת הם עיניים יבשות ואדומות, עייפות, כאבי עיניים וראש, ראייה כפולה ומטושטשת, כאבי צוואר כתפיים וגב.

אמנם החדשות לא מנחמות ובטח רובכם חושבים שאולי עדיף כבר להתפטר וללכת לעבוד בעבודה שאינה מצריכה מחשב, או להפטר מהסמארטפון (בכנות, מישהו באמת יכול? הרי כולנו מכורים...) אבל אל דאגה - ישנם כמה דברים שתוכלו לעשות כדי לשמור על העיניים שלכם ובכך תוכלו להמשיך לבלות מול המסכים.

מצמוץ: בדרך כלל אדם ממוצע ממצמץ בכל חמש שניות בערך. תפקיד המצמוץ הוא לסכך את העין ולשמור עליה לחה. כשאנו מביטים בכל מסך דיגיטלי, בעבודה או בשעות הפנאי, אנו ממצמצים פי 5 פחות. מה שאומר שהעין שלנו מתייבשת ומכאן היא תתחיל לצרוב לנו אם נמשיך לייבש אותה. לכן חשוב לבצע מצמוצים יזומים כל כמה שניות.

מנוחה לעיניים: כשאנו עובדים מול מחשב אנחנו מרוכזים מאוד ובואו נודה בזה, לפעמים אנחנו פשוט חייבים לעבוד קשה ולעמוד בלוחות זמנים. עם זאת, חשוב בכל 20 דקות להסיט את המבט לעצם המרוחק כ-5 מטרים לפחות מאיתנו ולהתבונן בו למשך 20 שניות. מעבר לזה, בכל שעתיים קחו הפסקה לעיניים של 15 דקות. אותו כלל תקף לגבי זמן הפנאי שלנו מול מסכים, חשוב לעשות עצירות, לתת לעיניים להתפקס על אובייקט מרוחק יותר ורק לאחר מכן להמשיך בצפייה.

תאורה: חשוב שמסך המחשב שלכם יהיה מואר יותר מהתאורה בחדר ושלא יהיו השתקפויות על המסך שלכם. הסנוור הזה ממש לא טוב לעיניים שלכם. חשוב לעבוד בתאורה שהיא יחסית חלשה ולא עוצמתית מאוד. כמו כן, כדי לבדוק האם ישנה תאורה שמשתקפת מהמחשב שלכם, פשוט כבו את המסך לרגע ותוכלו לראות האם ישנה תאורה שמשתקפת ממנו.

עדשות מגע: למי שמרכיב עדשות מגע ונמצא שעות רבות מול מסכים מומלץ להשתמש בעדשות מגע שעוצבו במיוחד להעשיר את הדמעות ולחקות את שכבת הדמעות הטבעית על ידי חיבור תוספי לחות לעדשה. בכך הן עוזרות למנוע את תחושת אי הנוחות והעייפות בעיניים. חשוב להבין שלא כל עדשות המגע זהות, ואם אתם מרכיבים עדשות מגע וחשים אי נוחות, יובש או עייפות בעיניים אתם לא צריכים להתפשר! החלפת עדשות המגע שלכם לסוג אחר בהחלט יכולה לפתור את הבעיה. ספרו לאופטומטריסט שלכם מה סדר היום שלכם, ובקשו ממנו מוצר שנותן מענה טוב לעומס המסכים הדיגיטלים על העיניים.

טיפות עיניים. ShutterStock
טיפות עיניים/ShutterStock

טיפות עיניים: במקרה של עדשות מגע ובייחוד אם הן רכות, כל יובש בעיניים יכול לגרום למאמץ מיותר של העין ולגירויה. יובש בעיניים ועדשות לא עובדים טוב ביחד ולכן מומלץ להשתמש מדי פעם בטיפות עיניים שמיוחדות לעדשות מגע. כמובן שכדאי להתייעץ עם אופטומטריסט לגבי סוג טיפות העיניים.

משקפיים מיוחדים: ישנם משקפיים מיוחדים שנועדו לעבודה מרובה מול מחשב. הן מפחיתות את בוהק המסך ומעייפות פחות את העין. עם זאת, מדובר על משקפיים בעלות עדשות צהבהבות ולא בהכרח יהיו נוחים לאדם אשר לא מרכיב משקפיים באופן רגיל.

מתיחות: חשוב לשבת יציב ולהישיר מבט אל המחשב, כלומר לכוון את הכיסא כך שתשבו בדיוק באותו הגובה של המסך כך שתסתכלו ישר, מעבר לזה חשוב למתוח ולעסות מעט את הצוואר בעיניים עצומות. זה יהיה תרגיל טוב לעיניים שלכם וגם לצוואר.

מרחק מהמסך: חשוב לשמור על מרחק שבין 45-70 סנטימטר מהמסך כך שלא תהיו קרובים מדי ולא רחוקים מדי. אפשר לומר שמרחק היד מהמחשב הוא מרחק טוב.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
וואלה! NEWS בשיתוף Johnson & Johnson
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully