וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשות, רכות או חד יומיות: עדשות המגע שמתאימות לכם

וואלה! NEWS בשיתוף ACUVUE מבית Johnson & Johnson

20.2.2017 / 14:14

איזו עדשת מגע מתאימה למדריכי טיולים ולספורטאים שמבלים הרבה בחוץ? איזה לאנשי הייטק שנמצאים במקום סגור מול מסך שעות רבות? מה ההבדל בין סוגי העדשות ואיך ממקסמים את הנוחות והאסתטיקה על ידי התאמת העדשה לסוג הפעילות היומיומית שלנו? מדריך

אילוסטרציה. ShutterStock
שילוב של נוחות ואסתטיקה/ShutterStock

עדשות מגע משלבות שני היבטים חשובים מאוד לחיינו - נוחות ואסתטיקה. אמנם משקפיים הם אביזר אופנתי לכל דבר אבל לא מעט אנשים מעדיפים את המראה הטבעי ובשני העשורים האחרונים הפופולריות של עדשות המגע ברחבי העולם רק עולה.

כיום, הרוב המוחלט של האנשים מרכיבים עדשות מגע רכות העשויות מחומרים עתירי לחות הנקראים הידרוג'ל וסיליקון הידרוג'ל. עדשות אלו הן עדשות נושמות המאפשרות לחמצן לעבור דרכן, דבר המסייע בשמירה על בריאותן ורעננותן של העיניים.

את עדשות המגע מרכיבים ישירות על קרנית העין והן מתקנות את הראייה. השימוש בהן מגדיל את שדה הראייה האפשרי בעוד שמשקפיים מגבילים אותו.

בעבר נהוג היה לחלק את עדשות המגע לרכות וקשות, אך כיום ניתן לחלק את עדשות המגע הקיימות לכמה סוגים, לפי מאפיינים רבים: חומר הגלם של העדשה, תדירות ההחלפה, לפי סוג תיקון הראייה הנדרש ולפי סגנון החיים או רגישויות מיוחדות בעיניים.

עדשות מגע קשות מהוות נתח קטן מאוד מסך מרכיבי עדשות המגע כיום. עדשות אלו נותנות מענה למרשמים גבוהים במיוחד, צילינדרים גבוהים או לבעיות ראייה ספציפיות כמו קרטקונוס. לעדשות אלו נדרשת הסתגלות ארוכה יותר וכאמור הן משמעותית פחות פופולריות כיום.

עדשות מגע רכות

מיליוני אנשים בעולם מרכיבים עדשות ורובם בוחרים בעדשות הרכות, שהחלו להימכר לפני כ- 50 שנה והפכו לפופולריות יותר ויותר במשך השנים.

עדשות אלו עשויות פולימרים המכילים יותר נוזלים לעומת העדשות הקשות. הן שומרות על לחות העין, נוחות להרכבה וההסתגלות אליהן מהירה יותר. עדשות רכות הן מעט קמורה וגדולות יותר מאשר העדשות הקשות, היקפן עומד על כ-14 מילימטרים. אז למי היא מתאימות? העדשות הרכות מתאימות לרוב האוכלוסייה. והן נחשבות לנוחות מאוד.

המגמה בתוך עולם עדשות המגע הרכות הוא לעבור לאופי הרכבה והחלפה תכוף יותר. מתוך הבנה שכל שנחליף את עדשות המגע יותר כך יצטברו עליהם פחות משקעים והסיכוי לסיבוכים וזיהומים יקטן. אופן ההרכבה התכוף ביותר הגיעה לשיאו עם המצאתם של עדשות המגע החד-יומיות על ידי חברת ג'ונסון & ג'ונסון בשנת 1995. את העדשות החד יומיות מרכיבים בבוקר וזורקים לפח לפני השינה, ואין צורך לטפל בהן במהלך היום.

למי עדשות חד יומיות מתאימות במיוחד?

העדשות האלה מתאימות למדריכי טיולים, ספורטאים, קבלני בניין, מהנדסים בשטח, מפעילי ציוד מכני כבד, עובדי מפעלים כימיים ולמעשה כל מי שעובד מחוץ למשרד נקי וממוזג.

העדשות החד יומיות מתאימות גם לאנשים הסובלים מרגישויות, דלקות או אלרגיות בעיניים, שכן ייחסך מהם מגע עם החומרים המשמרים שבתמיסות הניקוי. בנוסף הורים רבים יעדיפו לבחור בעדשות מסוג זה עבור ילדיהם על מנת להקל עליהם בהקפדה על שגרת הניקוי הנדרשת מעדשות מגע לשימוש חוזר.

באופן כללי רבים בוחרים להשתמש בסוג זה של עדשות פשוט בשל נוחיות השימוש - אין צורך לחטא אותן, ואפשר פשוט לזרוק בסוף היום. גם אלה הרוצים ללכת עם עדשות מגע רק באירועים מסוימים ימצאו בהם פתרון זמני ונוח.

עדשות חד פעמיות כיום נותנות מענה גם לבעלי צילינדר וגם לפרסביופיים כחלופה למשקפי קריאה או למשקפי מולטיפוקל. בנוסף ניתן להשיג היום עדשות מגע שמציעות גם הגנה מפני קרינת UV, זהו יתרון מובהק כאשר מחפשים הגנה נוספת, בנוסף למשקפי השמש ולכובע, מפני קרני השמש.

כאשר בוחרים עדשות מגע בעלות הגנת UV חשוב לשים לב לרמת החסימה. בעדשות מגע ACUVUE למשל קיימת הגנה גבוהה של חסימת UV, המשולבת בתוך החומר ממנו עשויות העדשות, בכל מגוון המוצרים, עד הגנה של 98 אחוזים מקרני UVB ו-85 אחוזים מקרני UVA, כלומר דרגות 1 ו-2 של חסימת UV על פי הדירוג של מנהל התרופות האמריקאי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

עדשות מגע לשימוש חוזר

מדובר בעדשות מגע שניתן לעשות בהן שימוש חוזר לפי תקופת ההרכבה המומלצת. מדי ערב מסירים את העדשות מהעיניים, מנקים ומשאירים בלילה בתמיסת ההשריה. את העדשות ניתן כמובן להרכיב חזרה עם הקימה בבוקר. עדשות אלה דורשות שגרת ניקוי ואחסון מדי יום, והקפדה עליה תמנע את זיהום פני העדשה. זוהי הבחירה היעילה והחסכונית ביותר מבחינה כלכלית למי שמרכיב עדשות מדי יום.

חלק מהעדשות מהסוג הזה אף ניתן להרכיב ברציפות במשך מספר ימים או שבועות. יחד עם זאת, שינה עם עדשות מגע היא גורם סיכון ראשון במעלה לדלקות עיניים, כך שיש לדון באפשרות זאת עם אופטומטריסט.

הרשמו כאן להתנסות עוד היום בעדשות מגע ACUVUE® ללא עלות

להמשך קריאה ולמציאת המוצר המתאים לכם ביותר ממשפחת ACUVUE®

רוצים לזכות בערב מייקאובר נוצץ בחסות אקיוביו? לחצו לפרטים

* עדשות מגע חוסמות UV אינן מהוות תחליף למשקפיים חוסמי UV כגון: משקפי מגן חוסמי UV או משקפי שמש חוסמי UV מאחר והן אינן מכסות לחלוטין את העין והאזור סביב לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully