וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה מיתוסים שגויים על עדשות מגע לעיניים

8.2.2018 / 8:00

לבני נוער אסור להרכיבן, הן מייבשות ועלולות להיתקע לנו מאחורי גלגל העין. יש כל מיני מיתוסים ודעות קדומות שאולי מרתיעים את אלה הרוצים להחליף את המשקפיים בעדשות מגע, אז הגיע הזמן להסירן מעלינו

עדשות מגע. ShutterStock
בניגוד למה שחושבים, עדשות מגע הן נוחות, אסתטיות וקלות לתפעול/ShutterStock

עדשות מגע הן תחליף מושלם לאלה שלא אוהבים להרכיב משקפיים. הן נוחות, אסתטיות וקלות לתפעול ומאפשרות להבליט את היופי הטבעי של הפנים והעיניים. בפעילות ספורטיבית, לדוגמה, הן לא מגבילות את התנועה ואין צורך לנקותן. קל יותר לבשל איתן כי הן מגינות על העיניים טוב יותר מפני עשן וחיתוך בצל. הן גם מאפשרות לנו לראות את העולם בזווית ראייה רחבה יותר. אבל למרות כל זאת יש כל מיני מיתוסים ודעות קדומות לגביהן, שאולי מרתיעים את אלה הרוצים להחליף את המשקפיים בעדשות מגע.

עדשות מגע יכולות ללכת לאיבוד מאחורי העין

לא נכון. העין היא איבר רגיש ולכן לעיתים רק מלחשוב שמשהו שנכנס לתוכה מתחיל אצלנו רפלקס מצמוץ, אבל הנה עובדה פיזיולוגית פשוטה: לחמית העין, אותו קרום רירי שקוף העוטף את לובן העין ומרפד את פנים העפעף, מסייע לאטימת כדור העין ומונע מהעדשה להחליק למקומות לא רצויים.

לבני נוער אסור להרכיב עדשות מגע

ההפך. הם מספיק אחראים לטפל בעדשות? זה מספיק. דווקא בגיל הזה שבו הם מלאי אנרגיה, עסוקים בפעילויות ספורט ובמסיבות, רצוי שירכיבו עדשות שיהיה להם נוח ואסתטי יותר ללכת איתם מאשר יוגבלו בתנועה ובמראה על ידי משקפיים. הורים רבים יעדיפו לבחור בעדשות חד יומיות עבור ילדיהם, על מנת להקל עליהם בהקפדה על שגרת הניקוי הנדרשת מעדשות מגע לשימוש חוזר.

כל עדשות המגע הן אותו הדבר

ממש לא. יש שוני בין עדשות המגע ואלה המתאימות לאחד לא מתאימות לאחר. אם הרכבתם עדשה והיא לא הייתה נוחה לכם אתם לא צריכים לסבול, אלא למצוא את זו שמתאימה לכם. מותג עדשות המגע אקיוביו של ג'ונסון & ג'ונסון מספק מגוון רב של עדשות מגע שמותאמות לצרכים השונים שלנו - כי כל אחד מאיתנו שונה. עיניים רגישות, עבודה מול מסכים או מעברים בין סביבות שונות יוצרים לכל מאיתנו סדר יום שונה שאליו צריך להתאים את העדשות הנכונות.

עדשות מגע מייבשות את העיניים ולכן מזיקות

אחת הסיבות ליובש בעיניים היא שאנחנו מבלים כיום שעות רבות מול מסכים. תסמונת ראיית המחשב מאופיינת בתחושת עייפות בעיניים ויובש. למצמוץ ולדמעות חשיבות רבה משום שהם שומרים על העין לחה, מזינים את משטח העין, מעבירים חמצן לקרנית, משתתפים בפעילות מערכת החיסון ועוד. כיום עדשות מגע המיוצרות עם טכנולוגיית הרטבה כגון עדשות מגע ACUVUE® תורמות לשמירה על תחושה נוחה ונעימה בעין כל היום, כך שלא רק שהן לא מייבשות את העיניים אלא להפך, שומרות על הלחות והרעננות שלהם לאורך היום.

סטודנטים בשיעור. shutterstock, ShutterStock
תסמונת ראיית המחשב מאופיינת בתחושת עייפות בעיניים ויובש, כיום עדשות מגע המיוצרות עם טכנולוגיית הרטבה לעיניים/ShutterStock, shutterstock
עדשות מגע כיום נותנות מענה למגוון רחב של צורכי ראייה בדיוק כמו משקפיים. קיימות כיום גם עדשות מגע מולטיפוקליות שיודעות לשלב מענה גם לטווח ראייה של קרוב ורחוק במוצר אחד

עם משקפיים אפשר גם לקרוא וגם לראות למרחק, ועם עדשות לא

עדשות מגע כיום נותנות מענה למגוון רחב של צורכי ראייה בדיוק כמו משקפיים. יש עדשות מגע שמתקנות ראייה לקרוב, ראייה לרחוק, אסטיגמציה (הקרוי בפי הרוב צילינדר), ואפילו קיימות כיום עדשות מגע מולטיפוקליות שיודעות לשלב מענה גם לטווח ראייה של קרוב ורחוק במוצר אחד. עדשות מגע יודעות לתת מענה טוב גם כאשר הראייה אינה אחידה בכל עין, וכל עין בעצם מקבלת את התיקון שהיא זקוקה לו.

העדשות נופלות בקלות לכן אי אפשר לעשות איתן ספורט

אז ככה, כל עוד אינכם נכנסים איתן לים או לבריכה, עדשות מגע הן אידיאליות לכל פעילות ספורטיבית. הן יושבות יציבות על העין, נוחות מאוד, לא מגבילות את התנועה ומהוות פתרון אידיאלי לספורטאים או כאלה העוסקים בפעילות גופנים ורוצים גם לראות לאן הם רצים או עם מי הם משחקים.

אנשים הסובלים מאלרגיות לא יכולים להרכיב עדשות

רוב האנשים הסובלים מאלרגיות דווקא כן יכולים להרכיב עדשות. הסיבה היחידה שאנשים הסובלים מאלרגיות מסוימות לא יכולים להרכיב עדשות היא אם מדובר באלרגיות הגורמות לפריחה או גירוי באזור העיניים. לרוב ימליץ איש המקצוע לקחת הפסקה מהרכבת עדשות מגע עד תום תקופת הפריחה או אלרגיה. לחילופין מעבר לעדשות מגע חד יומיות - יכול גם לפתור את הבעיה.

אנשים עם משקפי ראייה המתקנות צילינדר לא יכולים לעבור לעדשות מגע

צילינדר או בשפה המקצועית אסטיגמציה היא סוג של ליקוי ראייה. היא גורמת לתמונה שמתקבלת כאשר אדם מסתכל דרך עדשה אשר צורתה דומה יותר לגליל מאשר לחצי כדור, ומכאן השם הנפוץ של הבעיה "צילינדר" שפירושו - גליל. כיום אנשים עם אסטיגמציה יכולים ליהנות מהנוחות של עדשות המגע, הודות לטכנולוגית עיצוב וייצוב כמו טכנולוגיות ASD של ACUVUE® אשר מסייעת ליישר את עדשות המגע בכל מצמוץ.

רוצים להתנסות בעדשות מגע ACUVUE?

להמשך קריאה ולמציאת המוצר המתאים לכם ביותר ממשפחת ACUVUE

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ריצה בחדר כושר. ShutterStock
כל עוד לא נכנסים איתן למים, עדשות מגע הן אידיאליות לפעילות ספורטיבית/ShutterStock
וואלה! NEWS בשיתוף Johnson & Johnson
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully