וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעויות הנפוצות והיתרונות שלא הכרתם: עצות זהב לטיפול בעדשות מגע

4.2.2018 / 8:21

מהן התלונות העיקריות של מרכיבי עדשות? בכל כמה זמן צריך להחליף? ואיך משפרים את היעילות שלהם? האופטומטריסטים ד"ר סטיב וונטש ויובל וינטר עם התשובות, כולל ארבע עצות זהב למרכיבי עדשות מגע

אישה מרכיבה עדשת מגע. ShutterStock
כיצד נשמור על עדשות המגע בצורה האופטימאלית?/ShutterStock

אם אתם סובלים מבעיות ראייה, אתם יודעים כיצד משפיעה חוסר החדות על איכות החיים, גם אחרי שמרכיבים משקפיים או עדשות מגע. מתי הגיע הזמן ללכת שוב לביקור אצל האופטומטריסט? האם כדאי להחליף עדשות מגע כל יום, פעמיים בשבוע או שדי באחת בחודש? כיצד נשמור על עדשות המגע בצורה האופטימאלית ומדוע עדשות המגע שמרכיבים אנשי היי-טק שעובדים במשרד מרגישות שחוקות מהר יותר מאשר למי שעובד בחללים פתוחים? ד"ר סטיב וונטש ויובל וינטר, אופטומטריסטים ובעלים באופטיקה וונטש & וינטר, הוד השרון, סיפקו לנו את התשובות.

מה התלונות המרכזיות שאתם נתקלים בהן מקרב מרכיבי עדשות מגע?

רוב מרכיבי עדשות המגע מחלקים את התלונות שלהם לשני סוגים: התלונה הראשונה קשורה לחדות הראייה - מטופלים שבעצם אינם מרוצים מחדות הראייה שהם חווים עם העדשה ולכן הגיעו לבדיקה, והתלונות מהסוג השני קשורות לנוחות שהם חשים בעת הרכבת עדשות המגע. לעתים, הם יתארו את התחושה כאי-נוחות, יובש, צריבה, עין יבשה, תחושות אי נוחות שגוברות לקראת הערב, או עבור אנשי משרד - תחושה של עיניים יבשות לאחר בהייה ארוכה במסך.

על מה עלינו לשים לב בשמירה על עדשות המגע?

בעת הרכבת עדשות מגע חשוב מאוד להקפיד על היגיינה גבוהה כל הזמן. חשוב לשטוף את הידיים לפני כל מגע בעדשות. כאשר מדובר על עדשות מגע לשימוש חוזר, חשוב מאוד לא לשטוף את העדשות לעולם במי ברז אלא רק בתמיסה המתאימה לכך. אנחנו ממליצים לבחור בתמיסה על בסיס מי חמצן, שמחטאת אפילו טוב יותר. כמובן שחשוב להתייעץ עם איש המקצוע ולבדוק תאימות בין העדשה לתמיסה.

דגשים נוספים הקשורים למחסנית בה שומרים את העדשות הם שחשוב להחליף מחסנית בכל פעם שבקבוקון התמיסה נגמר, ולאוורר את המחסנית כאשר היא אינה בשימוש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נוזל ניקוי של עדשות מגע. ShutterStock
חשוב מאוד לא לשטוף את העדשות לעולם במי ברז אלא רק בתמיסה המתאימה לכך/ShutterStock

האם החלפת עדשות מגע לעיתים רחוקות מדי היא מסוכנת?

כאשר "מושכים" את השימוש באותה עדשה ולא מחליפים לעדשה חדשה במועד המומלץ המשמעות היא שהעדשה לא נקייה, מצטברים עליה לכלוכים, מה שמגרה את העין ואת העפעפיים. בנוסף, פחות חמצן עובר אל העין משום שהעדשה בעצם עכורה ולא נקייה. התוצאה היא שסביר להניח שהמטופל יחוש תחושת אי נוחות.

את עדשות המגע הסטנדרטיות בעלות אורך חיים של 30 ימים, כלומר עדשות חודשיות, החליפו בשנים האחרונות עדשות מגע המעוצבות להחלפה דו-שבועית, ואפילו עדשות מגע להחלפה יומיומית. זאת כחלק מהגישה השלטת כיום בעולם עדשות המגע - Shorter is Better. בשל העובדה שיותר ויותר מרכיבים דיווחו על ירידה באיכות עדשות המגע וכתוצאה מכך בראייתם, ב"ג'ונסון & ג'ונסון" פיתחו את עדשות המגע ממשפחת "אקיוביו אואזיס" שמבוססת על טכנולוגיה מתקדמת. הטכנולוגיה הזו אפשרה לחברה לייצר עדשות מגע שהן יותר לחות, יותר גמישות, יותר נושמות ויותר חלקות.

עדשות מגע. ShutterStock
התאמת עדשות המגע עוזרת למנוע יובש בעין/ShutterStock

כיצד סביבות עבודה שונות - משרד, שטח פתוח בכפר, שטח פתוח עירוני - משפיעות על תפקוד העדשות? ומה כדאי למרכיבי עדשות לעשות על מנת לשמור על יעילותן?

סביבת עבודה של מיזוג אוויר או רוח משפיעה על יובש בעין. כמו כן, בעבודה מול מסך אנחנו ממצמצים פחות וזה גורם נוסף ליובש בעין. לכן, מומלץ ליישם כמה טיפים לשמירת הנוחות עם העדשות מגע.

הראשון, למצמץ לעתים קרובות יותר באופן מודע. מחקרים מראים שכאשר אנחנו עובדים מול מסך המחשב אנחנו ממצמצים פי חמישה פחות מן הדרוש לשמירה על עיניים לחות ובריאות. המצמוץ מסייע בלחלוח העדשות ונשמור על נוחות ההרכבה. הטיפ השני הוא לטפטף טיפות עיניים ללא חומר משמר לסובלים מיובש בעיניים.

טיפ נוסף הוא "חוק 20/20/20". כל 20 דקות לקחת הפסקה של 20 שניות ולהסתכל למרחק 20 רגל, שהם שישה מטרים לערך, ללא התמקדות במטרה, ולשחרר את שרירי העיניים.

דרך נוספת לשמור על יעילות העדשות היא להרכיב עדשות מגע המותאמות בעיצוב ובחומר הגלם שלהן לעבודה מול מחשב - על ידי שמירה על משטח דמעות יציב המספק לחות ונוחות לאורך זמן.

מה היתרונות של החלפת עדשות מגע מדי שבועיים או אפילו מדי יום?

בהחלפת חומר גלם חדש בעין בתדירות גבוהה העדשה נשמרת נקייה וצלולה יותר. בכך אנחנו מפחיתים את הסיכון לדלקות עיניים ומגבירים את הנוחות בהרכבה. כמו כן, אין צורך בניקוי ובאחסון. עדשות מגע יומיות או דו שבועיות הן יותר בריאות ויותר נוחות.

כל כמה זמן אתם ממליצים להיוועץ באופטומטריסט כדי להתאים את עדשות המגע?

לאחר תהליך התאמת עדשות מגע בפעם הראשונה, הכולל בדיקת מרשם, בדיקת נתוני קרנית, התאמת סוג העדשה ותדירות ההחלפה, לימוד הרכבה והסרה של העדשות והסבר על הטיפול בעדשות ותמיסות הניקוי, מומלץ לבוא לביקורת פעם בחצי שנה וכמובן כל פעם שמרגישים אי נוחות או שינוי בחדות הראייה.

ייעוץ מקצועי לכתבה: מר סטיב וונטש O.D - ד"ר לאופטומטריה ויובל וינטר אופטומטריסטים ובעלים באופטיקה וונטש & וינטר, הוד השרון.

להתנסות בעדשות מגע אקיוביו

עדשות מגע אקיוביו - עכשיו במבצע 3+1

וואלה! NEWS בשיתוף ג'ונסון & ג'ונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully